دنیای روانشناسی » روانشناسی » ارتباط پیاده روی و افسردگی

ارتباط پیاده روی و افسردگی

روانشناسان و محققان آمریکایی به نتایج جالبی درباره ی ارتباط پیاده روی و افسردگی رسیده اند:

اطلاعات انجام شده توسط محققان آمریکایی نشان داده است که پیاده‌روی روزانه باعث کاهش نشانه‌های افسردگی می‌شود.
به‌ گزارش ‌My fitness pal، مطالعاتی که در مجله آمریکایی روانشناسی منتشر شده است، نشان داده افرادی که بیش از چهار ساعت در هفته‌ پیاده روی می‌کنند، ۴۴ درصد نشانه‌های افسردگی کمتری دارند.
در این مطالعات ۲۲ هزار نفر مورد بررسی قرار گرفتند. مطالعات مختلف نشان داده است که ورزش به اندازه داروهای ضد افسردگی تاثیرگذار است.

یکی از محققان دانشگاه میشیگان در این‌باره می‌گوید: هنوز کاملا دلیل این که ورزش نشانه‌های افسردگی را کاهش می‌دهد، مشخص نیست اما ورزش تغییراتی در مغز ایجاد می‌کند که می‌تواند بر نشانه‌های افسردگی تاثیرگذار باشد.

ارتباط پیاده روی و افسردگی-دنیای روانشناسی
ارتباط پیاده روی و افسردگی-دنیای روانشناسی

ورزش همچنین کیفیت زندگی افرادی که مبتلا به افسردگی هستند را نیز افزایش می‌دهد. با وجود تاثیرات مثبت ورزش برای بیماران مبتلا به افسردگی یکی از چالش‌ها برای این بیماران این است که نمی‌توانند انگیزه برای ورزش پیدا کنند.
یکی از نشانه‌های افسردگی خستگی و سطح انرژی پایین است. بنابراین در این شرایط بیماران سخت می‌توانند شروع به فعالیت فیزیکی کنند.
ثبت‌نام کردن در ورزش‌های گروهی و یا کلاس‌های ورزشی می‌تواند یکی از راه‌های افزایش انگیزه بیماران مبتلا به افسردگی باشد.

یکی دیگر از راه های افزایش انگیزه برای بیماران مبتلا به افسردگی، همراهی کردن آشنایان و دوستان آنها در ورزش ها و پیاده روی هاست.

منبع: دنیای روانشناسی

درباره مرضیه سرباز

کارشناس ارشد مشاوره هستم. به صورت تخصصی در حوزه کودک فعالیت می کنم. دوست دارم تجربیات دانشگاهی و حوزه کاری ام را از طریق سایت دنیای روانشناسی در اختیار علاقمندان قرار بدهم.

یک نظر

  1. علیرضا انصاری

    عالییییییییییییییییییییییییییییی
    مرسی که هستین

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *