دنیای روانشناسی » روانشناسی » راز جذابیت چهره

راز جذابیت چهره

شما میدونین راز جذابیت چهره چیست؟

بررسی‌ها نشان می‌دهند، زندگی در شرایط استرس‌زا می‌تواند سبب کاهش سطح جذابیت چهره در افراد شود.

افزایش ترشح هورمون کورتیزول سبب افزایش میزان قند شناور در بدن می‌شود و به این ترتیب قدرت عضلات و استخوان‌های صورت در قرار گرفتن در جایگاه درست آسیب می‌بیند.

در این پژوهش کارشناسان سطح هورمون کورتیزول موجود در بزاق دهان داوطلبان را اندازه‌گیری کرده و با میزان جذابیت چهره آنها توسط گروهی دیگر از داوطلبان بی‌طرف مقایسه کرده‌اند و دریافته‌اند افرادی که سطح هورمون کورتیزول در بدن آنها کمتر است چهره‌ای جذاب‌تر دارند.

راز جذابیت چهره- دنیای روانشناسی

کارشناسان بر این اساس هشدار می‌دهند افراد در صورتی که می‌خواهند چهره‌ای جوان، زیبا و جذاب داشته باشند و برای بدست آوردن آرامش علاوه بر عبادت، انجام ورزش و فعالیت بدنی، مصرف آب و مایعات کم شیرین و بدون شکر، خوراکی‌های سالم چون میوه، دانه‌های آجیل، حبوبات و سبزیجات را در رژیم غذایی خود جای دهند.

استراحت فیزیکی یکی دیگر از عوامل اثرگذار بر زیبایی و سلامت پوست است و خواب بد یا کم نیز می‌تواند سبب پیری زودرس پوست، بروز چین و چروک، خاکستری شدن پوست و افتادگی آن شود.

کارشناسان اعتقاد دارند کورتیزول و انسولین سبب آسیب رسیدن به رگ‌های خونی بدن انسان می‌شوند و به این ترتیب یک اثر منفی بر رشد استخوان‌ها و عضلات صورت به وجود می‌آید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

درباره مرضیه سرباز

کارشناس ارشد مشاوره هستم. به صورت تخصصی در حوزه کودک فعالیت می کنم. دوست دارم تجربیات دانشگاهی و حوزه کاری ام را از طریق سایت دنیای روانشناسی در اختیار علاقمندان قرار بدهم.

یک نظر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *