دنیای روانشناسی » تست آنلاین روانشناسی » تست روانشناسی برونگرایی درونگرایی

تست روانشناسی برونگرایی درونگرایی

شخصیت انسانهارا می تـوان بـا معیارهـای گـونـاگونی به دسته های مختلف تـقسیم بندی کرد.

یونگ (۱۹۱۳) روانشناس و نظریه پرداز سوئیسی شخصیت انسان ها را با توجه به نحوه ی ارتباطشان با دیگران به دو دسته ی برونگرا و درونگرا تقسیم کرده است.
مـتوجه باشید کـه هـر دوی ایـن دو نوع شخصیت کاملا طبیـعـی و نـرمـال می بـاشـد. برونگرایان به سوی جهان عینی و قابل لمس تمایل دارند و افراد درونگرا به سوی جهان ذهنی متمایلند.
از دیدگاه یونگ (۱۹۱۳) پدیده‌های برونگرایی (Extraversion) و درونگرایی (Introversion) دو جنبه مهم شخصیت انسان را تشکیل می‌دهند.

برای اینکه بفهمید شما برونگرا هستید یا درونگرا، دنیای روانشناسی تست درونگرایی برونگرایی را برای شما آماده کرده است تا بیشتر خودتان را بشناسید

برای انجام تست روانشناسی برونگرایی-درونگرایی بر روی گزینه زیر کلیک کنید:

تست روانشناسی برونگرایی-درونگرایی

منبع: دنیای روانشناسی

 

درباره مرضیه سرباز

کارشناس ارشد مشاوره هستم. به صورت تخصصی در حوزه کودک فعالیت می کنم. دوست دارم تجربیات دانشگاهی و حوزه کاری ام را از طریق سایت دنیای روانشناسی در اختیار علاقمندان قرار بدهم.

۶ نظر

  1. با سلام.برخی از تست های ارسالی کار نمی کنند. علت خاصی دارد?

    • سلام
      برای باز شدن تست باید بر روی کلمه ی تست روانشناسی برونگرایی-درونگرایی کلیک کنید تا به صفحه ی تست هدایت شوید.
      موفق باشید

  2. با عرض سلام
    من دختری دارم ۶ساله که تست هوش داد و خیلی خوب بود خوش صحبت اما متاسفانه ترسو و تنبل حاضر نیست بدون ما بخوابه و حتی دستشویی هم باید کسی باهاش بره تو کارها هم اصلا مسئولیت پذیر نیست و حاضر نیست کارهاش رو خودش انجام بده. دائما میگه نمیتونم خسته میشم یا میترسم. پر انرژی هست اما کارهای شخصی خودش رو هم انجام نمیده هر کاری کردم با تشویق و تهدید هیچ فایده ایی نداشت و هر شب برای خواب باید کنار ما و دست من رو بگیره تا بخوابه شما راهنمایی کنید که چه کار کنم؟؟؟ البته به خاطر شرایط منزل مقدور نیست اتاق خواب رو جدا کنیم اما در اتاق ما هم باید باهم باشیم من فرزند دوم رو باردار هستم و میدونم بعدا کمتر وقت دارم براش

    • سلام خدمت شما مادر عزیز
      در رابطه با ورود فرزند جدیدتان پیشنهاد می کنم مطلب ورود فرزند دوم را حتما بخوانید.
      و خدمتتان عرض کنم که ترس کودک و یا بی مسئولیت بودن ربطی به هوش کودک نداره و توصیه ای که بهتون دارم اینه که حتما کودکتون رو حضوری به پیش یک مشاور کودک ببرین تا بتونه بررسی کنه که علت این ترسها و یا بی مسئولیتی ها چیست و فقط از طریق مصاحبه و مشاهده حضوری می توان مشکلات کودک را بررسی کرد و پروسه ی درمانی را پیگیری کرد.
      شاد و سربلند باشید

  3. سلام و خسته نباشید. با تشکر برای سایت خوبتون و مطالب خوبی که میذارید

    ببخشید من چند ساله که دچار درون گرایی شدید شدم گرچه تا اونجایی که میدونم یه دو سالی گریبان گیر افسردگی بودم (اون زمان که افسرده بودم خبر نداشتم که افسرده شدم و بعدش که ردش کردم متوجه شدم) اما حالات درون گرایی من همچنان پا برجا هستن و گاهی خیلی شدید میشن. من توی ارتباطات اجتماعی مشکلات عدیده دارم و اصلا نمیتونم ارتباط خوبی با اطرافیانم برقرار کنم…یعنی تا وقتی که خودشون پیش قدم نشدن من اصلا نمیتونم حتی صحبتی رو شروع کنم باهاشون و همیشه از من به عنوان یه آدم گوشه گیر و نجوش یاد میکنن و بارها شده که به فرض کلاس های آموزشگاهی رفتم اما حتی یه دوست هم نتونستم پیدا کنم یا حداقل با یه همکلاسیم در حد دوتا همکلاسی صمیمی بشیم…چند وقت پیش من از طریق یه اپلیکیشن که تست اوتیسم بود تست رو انجام دادم و نتیجه هر دوبار در اومد که من دچار اوتیسم هستم. میخواستم ازتون خواهش کنم که یه تست معتبر برای سنجش اوتیسم و مطلب راجع به راه کار های مقابله یا درمان اون توی سایتتون بذارین تا ببینم واقعا اوتیسم دارم یا نه و اگه مبتلا شدم چجوری درمان رو شروع کنم؟

    • سلام خدمت شما دوست عزیز
      اول از همه این مساله رو خدمتتون بگم که درون گرایی و افسردگی دو مقوله ی کاملا متفاوتند. درونگرایی یک گرایش شخصیتی است و فرد درون گرا به هیچ وجه بیمار و غیر نرمال نیست ولی افسردگی یک بیماری روانی است.
      شاید شما به خاطر افسردگیتون دچار حس تنهایی و ناامیدی و … شده باشین ولی نباید اسم درونگرایی برای افسردگی به کار ببرین چون یک فرد افسرده از زندگیش لذت نمیبره و لذت های قبلی براش بیرنگه ولی یک فرد درونگرا هم به اندازه ی یک فرد برونگرا از زندگیش لذت میبره و هدف داره فقط مدل لذت بردنش از زندگی با یک فرد برونگرا تفاوت داره.
      این مشکلاتی که گفتین میتونه دلایل زیادی داشته باشه ولی شاید یکی از دلایلش همون افسردگی باشه که به طور کامل حل و فصل نشده باشه.
      پس پیشنهاد می کنم به یک مشاور حضوری مراجعه کنید و مشکلاتتان را بررسی کنید تا مشاور بتونه با شرح حال دقیق وضعیتتان را بررسی کنه و بعد درمان رو شروع کنه.
      درباره تست اتیسم متاسفانه اطلاعات کافی ندارم و به شما هم پیشنهاد میدم در این باره با مشاور مشورت کنید و خودتون شخصا به تعبیر تست و درمان نپردازید.
      موفق باشید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *