دنیای روانشناسی » روانشناسی » درمان افسردگی با خاک

درمان افسردگی با خاک

تنها راه خلاص شدن از بیماری افسردگی، داروی ضد افسردگی پروزاک نیست بلکه میکروب های خاک هم این خاصیت را دارند و دارای ویژگی بسیار عالی بر روی مغز بوده و هیچ گونه عوارض شیمیایی یا وابستگی دارویی هم ندارند.

دانشمندان دریافته اند که خاک، اثرات قابل توجهی بروی سلامتی و خوشحالی انسان دارد. و درمان افسردگی با خاک امکان پذیر است.

درمان های طبیعی و سنتی برای قرن های زیادی وجود داشته است و همیشه در درمان بیماری های جسمی و روانی نتایج بسیار خوبی داشته است. شفاگرهای باستانی به سادگی این روشها را استفاده می کردند، بدون اینکه بدانند، این روشها چگونه عمل می کنند. امروزه دانشمندان موارد زیادی از این روشها و چگونگی مکانیزم عملکرد آنها را پیدا کردند.

در این راستا دانشمندان امروزه دریافته اند که بین میکروب های خاک و سلامتی انسان، ارتباط خوبی وجود دارد.

میکروب های خاک و سلامتی انسان

آیا میدانستید که در خاک یک داروی طبیعی ضد افسردگی داریم ؟ بله این حقیقت دارد؛ Mycobacterium vaccae

این میکروبی است که اخیرا دانشمندان متوجه شباهت آن با داروی پروزاک که با تحریک سروتونین شما را خوشحال و ریلکس می کند، شده اند. همچنین پژوهش ها نشان داده اند تماس با این میکروب نتایح بسیار خوبی بر روی سلامتی و کاهش استرس بیماران سرطانی داشته است.

سروتونین ارتباط مستقیمی با افسردگی، استرس و بیماری های وسواسی و دوقطبی دارد و این میکروب که در خاک زندگی می کند دارای توانایی تحریک کننده سروتونین است بدون اینکه هیچ عوارضی برای بدن داشته باشد.

این میکروب مفید خیلی راحت در دسترس شماست کافیست خاک بازی کنید یا باغبانی کنید.

درمان طبیعی افسردگی با خاک- دنیای روانشناسی
درمان افسردگی با خاک- دنیای روانشناسی

چگونه کثیفی خاک می تواند شما را خوشحال کند؟

غالب باغبان ها می گویند که مزرعه و باغ آنها جای بسیار آرامبخشی است و کار باغبانی باعث کاهش استرس و احساس شادمانی آنها می شود. در حقیقت به واسطه این میکروب ها ست که این احساس خوب به وجود می آید.

میکروب های ضد افسردگی در خاک، سطح سیتوکنین را در خون افزایش داده که این حالت سبب افزایش سروتونین در خون می شود. کمبود این ماده در بدن است که سبب افسردگی وبیماری های روحی وذهنی می شود. این باکتری بر روی موش آزمایشگاهی به صورت تزریقی و خوراکی تست شده است و مشخص شده است که سبب کاهش استرس و افزایش تمرکز در آنها شده است. باغبان ها و کشاورزان از طریق تنفس این باکتری را وارد جریان خون خود می کنند و از این طریق از نتایج آن بهره مند می شوند.

مشخص شده است که نتایج آن تا سه هفته در بدن می ماند. اگر می خواهید حال خوبی داشته باشید و از استرس و فشارهای زندگی نجات پیدا کنید خاکبازی فراموش نشود.

دانشمندان دریافته اند از این میکروب می توان در درمان بیماری هایی نظیر ارترویید و بیماری کرون Crohn’s disease (بیماریست که ازآن طریق سیستم گوارشی دچار التهاب می شود که بیشتر روده بزرگ را درگیر میکند اسهال ودرد و خون ریزی از علایم آن می باشد) کمک گرفت.

مترجم: دکتر مهدی امینی

منبع: Antidepressant Microbes In Soil: How Dirt Makes You Happy

درباره مرضیه سرباز

کارشناس ارشد مشاوره هستم. به صورت تخصصی در حوزه کودک فعالیت می کنم. دوست دارم تجربیات دانشگاهی و حوزه کاری ام را از طریق سایت دنیای روانشناسی در اختیار علاقمندان قرار بدهم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *